Sanal Gerçeklik İle Çizgi Romanların Geleceği

Square Enix 2018 yılında bir çizgi romanı sanal gerçeklik ortamına taşıyacağını duyurdu.

0
72

Oyun geliştirici ve çizgi roman yayıncısı Square Enix, 2013 yılında Oculus Dev Kit 1’in gösteriminden sonra “Project Hikari” adlı bir araştırma projesinde çalışmaya başladı. Proje, çizgi romanlara benzeyen bir şey yaparak değil, aynı zamanda bir VR çizgi romanının anlamını keşfederek çizgi romanları sanal gerçekliğe uyarlama girişimi idi. Şirket, bu hafta sonu New York Comic Con’da Oculus Rift’teki “VR” e eski bir Japon çizgi romanına dayanan “Tales of the Wedding Rings VR” projesini tanıtıyor.

Tales of the Wedding Rings VR, sanal alanda interaktif olmayan bir izleme deneyimidir. Çok fazla bir sanal gerçeklik komiği değil, komik olarak çerçevelenmiş bir VR 3D animasyon filmi demek daha doğru olur. Bunu, çizgi romanların görsel dili ve izleyiciyi etkin bir şekilde yönlendirmek için bir anlatıyı nasıl aktardıklarını kullanarak yapar.

Square Enix çoğunlukla ekibin “canlı paneller” olarak adlandırdığı bu yüzen çizgi roman benzeri panelleri kullanıyor. Bir çizgi roman içerisinde şekillendirilmiş ve paneller gibi kullanılmış olsa da, sahnenin ve karakterlerin çekimlerini çerçeveleyip yerleştirmelerine izin veriyorlar. Ancak bu panellerin içinde her şey hala üç boyutlu. Etkili olarak, tamamen 360 derecelik sanal ortamlar, sahnenin kendisi canlı panellerde oynatılırken yalnızca bir sahnenin ayarını yapmak için kullanılır.

Örneğin açılış sahnesi, izleyiciyi ana karakterleri Sato ve Hime’yi yaşadığı iki katlı apartmanın arka bahçesine yerleştirerek başlar. Arka bahçeye giren Sato ve Hime’in canlı bir panel görüntülenene kadar izleyiciye arka bahçenin etrafında dolaşmak için sanki orada duruyorlarmış gibi gösteriliyor.

Ardından yeni bir canlı panel ortaya çıktıkça , onları merdivenlerden yukarı doğru yürürken gösteriyorlar, sonra dairelerine yürürken bir başka canlı panele geçiliyor. Hime, Sato’nun önünden geçerken sahne iki panel gösteriyor: Sağdan biri, Sato’nun bakış açısından, Sato’nun perspektifinden baktığımızda ve Sato’nun solunda Hime’nin bakış açısından izleyiciye seçenek sunuyor.

Diyalog ana dili olan Japoncadır. Fakat baloncuklar içinde de İngilizce olarak yer alır. Bu, esas olarak Japonca bilmeyen konuşmacılar için altyazı yardımcı olsa da, okuyucuyu komik paneller arasında geçiş yapmak için geleneksel bir çizgi romanda kullanabildiğiniz için izleyicinin ilgisini çekmek için kullanılır.

Square Enix tarafından 2018’de yayınlanması bekleniyor. Henüz firma tarafından fiyat ve hangi platformları destekleyeceği hakkında bir bilgi verilmiş değil.

 

 

 

CEVAP VER

Yorumunuzu giriniz!
Lütfen adınızı giriniz